Klik for stort billede.

Baneguide. Herunder finder du baneguiden for Falster Golfklubs smukke bane.

Banen er vendt i sæson 2019.

Nederst på siden kan du se en flyover video.

Du kan også finde signatur forklaringen til baneguiden i boksene. Ude på banen er alle markeringer i fairway til for-green.

God fornøjelse med at forberede dig til en fantastisk runde.

Hul 1

Falster Golfklubs nemmeste Par 5 hul.

Det er et godt hul til at få bygget lidt selvtillid op inden vi skal ud der hvor man virkelig bliver sat på prøve

Hul 2

Hul 2 – banens sværeste hul. Et halvlangt Par 4 hul med en å i drivet, tæt skov i begge sider, en lille sø foran green, vandløb til venstre for green og en lille green som er omkranset af træer – så er det virkelig en prøve for enhver golfer.

Hul 3

Et rigtig flot lille Par 3 hul, hvor der er masser af vand i spil.

Der er mange huller på banen hvor en lille slice ikke gør så meget, men dette hul er bestemt ikke et af dem

Hul 4

Så er vi nået til et af banens signatur huller. Hul 4 er et fantastisk flot og smalt Par 4 hul, hvor man igen har en risk-reward mulighed omend det er de færreste der tør tage driveren frem.

Den fornuftige golfer som vælger at beholde driveren i baggen får dog på grund af hullets længde et ret langt slag til green.

Nyd dette flotte hul…også selvom du måske skal en tur i skoven.

Hul 5

Igen her skal der tænkes taktisk, og man har muligheden for at korte hullet noget af ved at slå driveren, men træet i højre kommer hurtigt til at genere i slaget til green, så overvej et andet våben end driveren og hold godt i venstre.

Hul 6

Et på papiret ret kort Par 4 hul, som igen spilles noget længere.

Kom sikkert ud omkring hjørnet og sørg for ikke at miste den for meget i højre da man i så fald hurtigt kommer til at stå med 180 m til green.

Hul 7

Hul 7 er et af banens signaturhuller, og du må endelig nyde den flotte solnedgang over hul 7s teested, hvis du er ude på en sen runde. Fairwayen ser meget smal ud fra teestedet – det er dog ikke så galt.. Problemet er blot at det kan være meget svært at overbevise sig selv om når man stå og kun kan se træer.  Fairwayen fortsætter lidt til højre for det træ du ser ude i fairway.

Hold godt i højre hele vejen til green, og prøv at abstrahere fra de høje træer på begge sider af fairway. Nyd dette fantastiske golfhul!

Hul 8

Her skal man holde tungen lige i munden. “Skal jeg slå kort af åen eller slå over?“ – det er nogle tanker som mange står med. Hvis du skal slå kort, så sørg for at være sikker på at den er kort – det skråner nemlig let ned mod åen.

Når du er kommet fra teestedet, så kast et blik tilbage mod teestedet og så det flotte “tag“ som et par skrånende træer danner.

Hul 9

Dette lange Par 4 hul er bestemt ikke et af de nemme huller på banen.

Sørg for at komme langt over søen nede ved det store træ, og så er det ellers ud over stepperne til  du når greenen.

Hvis vennerne allerede er i klubhuset, så kan de følge slagets gang fra terrassen der vender ud mod hul 9s green.

Hul 10

Her skal der tænkes taktisk for at få en god start. Driveren er ikke altid det rigtige våben på dette hul, og sørg for at holde i venstre.

Hul 11

Et fint lille Par 3 hul, hvor vinden godt kan drille.
Greenen er stor, hvor greenkeeperne har muligheden for at gemme flaget godt væk ovrebag bunkeren og træerne i højre.

Hul 12

Så er vi nået frem til det tredje  par 5 hul på banen.
Et fint langt hul,hvor skoven truer hele vejen til green. Heldigvis er der en forholdvis bred fairway.. nyd det imens du kan!

Hul 13

Dette hul er sjældent populær hos dem der har en tendens til at slice.
Et flot taktisk Par 4 hul, hvor man virkelig kan tale om risk-reward.
De langtslående kan slå en driver helt op til et pitch ind til green, men pas på der træer over det hele og ikke særlig bredt.

Hul 14

Så er vi kommet til banens sværeste Par 3 hul, hvor mange vil have fordel af at lægge egoet til side og slå den kort af åen i første slag.

Hvis ikke det er sin stil, så sørg for guds skyld for at slå langt nok.

Hul 15

Her har vi igen et flot risk-reward hul, hvor den taktiske spiller kan slå den ud midt i fairway og have en god længde til green.

Hvis man er lidt længereslående så send en god driver afsted med en lille fade, og så har man en god birdie chance.

Hul 16

Her har vi et fint Par 4 hul, hvor man for en gangs skyld ikke har skoven voldsomt meget i spil.

Nyd det hele vejen op til green og saml energi til næste hul.

Hul 17

Dette hul glemmes sjældent. Hul 17 er et anderledes kort Par 5 hul, hvor man med fordel kan holde sig til venstre side af hullet hele vejen op til skrænten.

Fysikken bliver også sat på prøve – hvem siger der ikke er bakker på Falster? Ta’ en kort pause på toppen og nyd udsigten!

Hul 18

Nyd udsigten over Køllegaarden – det flotte klubhus med det røde tag.

Selve hullet kan nemt drille på grund af bunkeren før green, og greenen som hælder ret meget. Husk at du slår lidt længere når det går ned af bakken. Vi har igennem årene set bolde nede på terrassen, og det giver sjældent en par.

Her kan du se en flyover video af banen.