Opsving i den gamle golfklub

En positiv generalforsamling, der konstaterede et økonomisk overskud i 2016, har valgt Falster Golfklubs bestyrelse, som nu har konstitueret sig med René Brodin og Ib Jørgensen som formand og næstformand.

Finn Pedersen fra seniorerne og H.C. Nielsen fra elitetruppen er nye på posterne som kasserer og sekretær. De øvrige bestyrelsesmedlemmer er Johnni Larsen og baneudvalgsformand Finn Switzer Haagensen samt suppleant Jørgen Jensen.

Falsters ældste golfbane, der ligger ved Virket Sø på Nordfalster, indleder den nye sæson med en fordobling af buggy-parken samt med velplejede greens, der ikke set bedre i flere år. De kan for eksempel udnyttes til gode resultater i klubbens Åbningsturnering 23. april.

Som noget nyt kan alle medlemmer af Ældre Sagen i år få et golfkørekort til alle Danmarks baner til mindre end halv pris i Falster Golfklub.

Årets eneste åbne kvalifikations-turnering på Lolland, Falster og Sydsjælland til Ø-Golf for voksne (over 50 år) finder i år sted i juni på Nordfalster sponseret af Dansk Ø-ferie og Krenkerup. Når man frem til finalen på Samsø er der blandt andet en rejse til Karen Blixen Camp i Kenya på højkant.

Traditionen tro gennem en snes år er afvikles Falster Golf Festival igen i år i uge 27, hvor der seks dage i træk er hygge og sport for henholdsvis unge / begyndere, kvinder, mænd, seniorer samt en slagspils- og en makkerturnering.