Lokalregler for Falster Golfklub.

Banemarkeringer:

Hvide markeringer: Out of bounds.

Røde markeringer: Strafområder.

Blå markeringer: Areal under reparation.

Grøn top på pælen: Område med spilleforbud.

Markeringer kan være pæle, plader og/eller afstribninger.

E-5: Kort version:

Når en bold er out of bounds eller mistet, må spilleren med 2 straffeslag efter Standard lokalregel E-5 droppe en bold indtil to køllelængder inde på hullets fairway, ikke nærmere hullet, end hvor bolden krydsede OB grænsen eller skønnes mistet. ”Fairway” er græs i det generelle område, klippet til fairwayhøjde eller lavere, inkl. hullets tee-områder. Den fulde version af lokalreglen findes i klubhuset og på 1. Tee.

F-17:

Kørevejene der krydser hul 4, 7 og 12 behandles som ikke-flytbare forhindringer, hvorfra lempelse uden straf tillades efter Regel 16.1

F-18:

Alle pæle på banen, afstandsmarkeringer i fairway og skilte behandles som ikke-flytbare forhindringer, hvorfra lempelse uden straf tillades efter Regel 16.1. Lempelse må ikke tages efter Regel 15.2.

Straf for overtrædelse af en lokalregel: Den generelle straf.

Godkendt af DGU den 1. januar 2019.