Fødselsdagsturnering 2019

Fødselsdags turneringen blev afviklet 19. maj 2019 - 66 spillere mødte op til dagens match.

Falster Golfklub havde sponsoreret 12 flasker vin.
Meny Parkvej havde sponsoreret 6 flasker vin.
Blomstercenteret havde sponsoreret 2 gavekort.
Turnerings udvalget havde fundet et par sjove golfspiller figurer som blev givet til længste drive for damer og herre. Samt et par kasser golfbolde.

Tak til turnerings ledelsen for at få kabalen til at gå op med præmier.

Der var 66 spillere, der kæmpede med om gave bordet og som var med til at sætte kulør på dagen. 12 af dem var gæster fra andre klubber. Ikke mindre end 6 kom fra Maribo Sø.

Tak til alle for fremmøde, tak for en skøn dag i jeres selskab.

Vejret var fint med en god vind, behagelig temperatur og lidt sol. Men det var godt vi først startede kl. 9.00, så disen var lettet.

I C- rækken blev der virkelig vist gode takter. 5 spillere gik runden i handicap eller bedre.Oliver Duval tog 1 flaske med 39 points, Carsten Nielsen tog 2 flasker med 41 points. Ingen kunne røre topscoren Maria Strandby, med 45 points, så 3 flasker til hende.

I B-rækken var der 6 spillere på 33 points, som kæmpede om trediepladsen, så der var tæt, men det blev Anders Holgersen fra Golfklubben Storstrømmen, der løb med den ene flaske. Otto Jensen scorede 36 points og løb med 2 flasker lige netop overgået af Eligija Nielsen med 37 points. Så 3 flasker til hende.

I A-rækken blev der spillet slagspil og her var der 4 spillere bedre end handicap. 3 spillere med en nettoscore på 69 slag.Charlotte Riis Neubauer tog den ene flaske, Thor Haugaard Jensen tog 2 flasker. Men med en nettoscore på 67 slag, heraf bl.a. en eagle på hul 17, løb Mathias Johansen fra Greve Golfklub med førstepladsen og de 3 flasker.

Der skulle også uddeles en bruttopokal fra Bech Design til bedste slagspils score, denne kunne kun vindes af et medlem. Her kæmpede Thor Haugaard Jensen og Joe Andersen om trofæet.Thor scorede 75 og det var lige netop ikke nok til at slå Joe, der gik en 74 og dermed forsvarede sin pokalvinderstatus.

Nærmest hul 11 og 18.
Flemming Olsen var 1,85 m fra pinden på hul 11 og tog et gavekort fra Blomstercenteret.
Mark Siliam Lerche Haagensen lagde sig under en meter fra pinden på hul 18 og tog også et gavekort fra blomstercenteret.

Længste drive på fairway på hul 16. Her var det puljevinderne Maria Strandby og Mathias Johansen fra Greve Golfklub, som viste vejen. Mathias havde kun 75 m til green i den lette modvind. Så en figur af en golfdame og en en golfherre til hver af dem sammen med nogle bolde.

Dagen blev nydt med alt godt fra Brinnies Køkken - både koteletter og smørebrød.

Næste Match er Pinsematchen den 9. juni med Gunstart kl. 6.30. Den spilles som en Greensome.

Som et forsøg for at trække flere gæster til vores turneringer, kan alle fuldtidsmedlemmer fra andre klubber spille med til match fee.

Vi skal også gøre opmærksom på, at GBB-matchen med det store præmiebord på ca. 100.000 kr. nærmer sig. Den spilles lørdag den 3. august. Tilmeldingen er åben.