Den smukke og udfordrende bane.

På de første 9 huller er hovedsagelig skovhuller med smalle fairways. De sidste 9 huller spilles mest i park lignende landskab med åer og dog også skov i spil. Hovedet skal holdes koldt hvis man skal nå hele vejen rundt med en god score.

Man bliver udfordret hele vejen rundt på banen, hvor specielt – vores svar på “Amen Corner” (Augusta National, Georgia, USA) – hul 2, 3 og 4 er lige stor en oplevelse at spille som de er svære at få en ordentlig score på. Vi kan også nemt fremhæve hul 7, 8 og 9 som nogle fantastiske flotte og svære huller. Læs mere på vores baneguide.

Solopgangen kan nydes over det hejste Falster Golfklub flag på hul 18.

Dyreliv
Undervejs er man i ét med det herlige dyreliv som hersker her langt fra storbyens kaos og støjende veje – stilheden og fugle sangen giver en dejlig ro som efterhånden er sjældent på Danske golfbaner.

5000 glade greefee gæster
Det er ikke kun medlemmerne i Falster Golfklub der nyder denne oplevelse. Vi deler den hvert år med knapt 5.000 glade greenfee gæster samt enkelte prominente gæster der kommer forbi fra tid til anden.
Hvad folk siger om Falster Golfklub
Den dedikerede golfer Anders Bircow (Linie 3) har efterhånden været landet rundt i sit projekt om at spille alle Danske baner. Det er blevet til 150 ud af knapt 190 Danske golfbaner og vi er stolte af at have fundet vej til hans Top 5 (opdateret marts 2014)!

Anders Bircow fortæller her kort om banen i Falster Golfklub:
“Det er en bane jeg har et særligt forhold til, fordi det var min bane nummer 100, jeg spillede i Danmark. Jeg synes det er en skøn, smuk og meget varieret bane og er afgjort rangeret som en af de ti bedste golfbaner herhjemme. Mange af de nye baner får meget opmærksomhed i disse år hvilket betyder, at vi måske har en tendens til at glemme de ældre baner, men Falster Golfklub er ikke blevet dårligere, snarere tværtimod”

FABELAGTIGE FALSTER – Vi har haft besøg af Nicolai Jaquet fra Golfavisen. Læs hele artiklen i Golfavisen som ligger i din klub eller læs online versionen Golfavisen.dk version oktober 2019 side 46 og 47. Linket her kan hjælpe dig på vej til artiklen

Fakta om klubben

Banen blev anlagt i 1973
Falster Golfklub blev først stiftet i 1994
18 hullers smuk park og skovbane
Der byttes rundt på for og baghuller 2019
Hvid, gul, blå og rød tee
9 hullers Par 3 (Pay & Play) bane

Træningsfaciliteter: