Begyndervejledning til nye Golfspillere 2024

Prøvemedlemskab:

Inkl. lån af udstyr, 2 gratis ugentlige gruppetræning, brug af træningsanlæg og par 3 bane samt frie træningsbolde. Gratis i op til 3 måneder.

Introduktions dage er hver torsdag hele sæsonen.

Efterfuldt af første trænings lektion med Rune Olsen.

*Du skal deltage i en times intro, tilmeld dig herunder og vi kontakter dig, snarrest muligt, for at aftale nærmere.

** Du kan læse mere om forløbet, længere nede på denne side.

Begynderskema

Ved intromødet efter tilmelding til vores gratis prøve medlemskab får du udleveret et Golfkørekort, som beskriver de elementer i forløbet du skal igennem for at blive færdiguddannet golfspiller med ret til at blive almindeligt medlem af golfklubben og dermed opnå spilleret til de fleste danske og udenlandske baner.

Begynderskemaet skal følge dig, indtil du har gennemført baneprøven. Hav altid dette med dig på anlægget.

Det gratis prøvemedlemskab har en varighed af op til 3 måneder, men udløber så snart du har bestået baneprøven.

Herefter skal du vælge klubbens fuldtids medlemskab, som er forudsætningen for at du kan bestille tid på banen og vi kan udstede DGU-kort til dig.

Vil du vide mere om forløbet, skal du fortsætte længere nede på denne side.

Selvtræning

Foregår på træningsanlægget og par 3-banen, uden at der er en mentor (hjælper) med. Du kan låne golfudstyr hos os ved at spørge enten vores pro, Rune eller i vores reception.

Den formelle begyndertræning tilpasses dine færdigheder og træner/mentor kvitterer på dit golfkørekort for hvor langt du er nået. Du skal bestå slagprøve, indspil til green, udslag fra bunker og putting. Ved begyndertræningen vurderer træner/mentor desuden hvornår du er parat til at deltage i mandagenes træningsrunder på stor bane.

Begyndertræning til prøvemedlemmer:

Onsdage kl. 10:00-11:00
Torsdag kl. 17:00-18:00

Vi tager forbehold for aflysninger pga. sygdom, ferie m.v.

Regelskole

Falster Golfklub anvender DGU regelskole og prøve.

Hvad er Regelskolen?
Regelskolen er et online indlæringsforløb om golfreglerne. Du lærer reglerne ved at se en række videoer og løse nogle videoopgaver.

Regelprøven
Til sidst skal du tage regelprøven. Den finder du på https://www.danskgolfunion.dk/regelproeve. Der er 30 spørgsmål. Når du er færdig med at tage regelprøven, skal du indtaste dit navn, din klub og din e-mail* og resultatet e-mailes så til dig. - Hvis du har bestået skal du vise mailen til din klub som dokumentation. - Hvis du ikke har bestået: Tag så blot prøven igen, indtil du består.
* = NB: Du kan også indtaste KLUBBENS e-mail adresse info@falster-golfklub.dk, i stedet for din egen. Dermed får klubben mailet dit resultat direkte, og du er fri for at skulle videresende det.

Behandling af dine personoplysninger
Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, i vores privatlivspolitik på dette link.

Etikette

Der gennemgås etikette samt en introduktion til Golfbox, enkelte torsdage efter træning. Tilmelding direkte på e-mail info@falster-golfklub.dk
Datoer vil stå i Golfbox kalenderen.

Baneprøve

Dit begynderforløb afsluttes med en baneprøve. Træner/mentor anbefaler, hvornår du er klar til baneprøve. Du går prøven med en mentor, som er din guide og bedømmer. Der vil ofte være to spillere til baneprøve i samme bold og tilmelding foregår via info@falster-golfklub.dk

Baneprøverne afholdes i sæsonen om mandagen på stor bane, som en del af ”Gå til golf”, hvor du registreres som bestået, når du har opfyldt prøvekravene. Prøven foregår fra orange tee 9 huller hvor herrerne har i alt 22 ekstra slag og damerne har 25 ekstra slag som fordeles efter hullernes sværhedsgrad. Mentoren hjælper dig med at føre dit scorekort og du skal lave mindst 9 point for at bestå, ud fra disse betingelser. Lykkes det ikke at score 9 point første gang, må du prøve igen.

Når de 9 point er opnået, kvitterer mentor i dit Begynderskema, og du er nu "uddannet" golfspiller.

Uddannet Golfspiller

Som uddannet golfspiller skal du vælge et fuldtids medlemskab i 2023. Se mere under klubbens medlemskaber. Der er en differencerne medlemspris alt efter hvilken måned du er uddannet golfspiller. Når du har valgt medlemskab får du spilleret til banen og vi bestiller DGU-kort til dig.

Du skal være opmærksom på at du først får et DGU-kort når du har meldt dig ind i golfklubben. Du får altså ikke et fysisk kort i hånden når du består. DGU-kort udstedes KUN til medlemmer af en dansk golfklub. Vælger du ikke at melde dig ind i klubben efter bestået baneprøve, er du velkommen til at benytte par 3 banen og træningsområdet indtil dit prøvemedlemskab udløber, men du kan ikke længere deltage i gratis holdtræning eller spille med om mandagen.

Kan du ikke de dage hvor vi har annonceret intro så tilmeld dig herover og skriv en kommentar i bemærkning og vi kontakter dig, snarrest muligt.

Når du er indmeldt i Falster Golfklub har du mulighed for at melde dig ind i Falster Golfklubs klubber i klubben:

Oswald's Regelskole om Golfreglerne

Lær golfreglerne på en underholdende og pædagogisk måde i de 25 lektioner i Oswald's Regelskole, de her link er fra Youtube.